În teorie este foarte simplu să ai un magazin online funcţional. În practică însă lucrurile sunt mult mai complicate şi intervine şi nevoia vânzărilor cât mai bune odată cu lansarea sa. Dacă te gândeşti şi tu la un magazin online propriu, care să vândă vei găsi în această pagină un ghid complet pentru un magazin modern şi profitabil. Iată ce ai de făcut:
Defineşte clar publicul ţintă. Este poate cel mai important pas pe care îl ai de făcut dacă vrei să ai un magazin online care vinde şi este profitabil. Înţelege cine sunt clienţii tăi, cine ar cumpăra produse şi servicii de la tine, ce joburi au, cât câştigă, ce comportament de consum au, înţelege şi contextul geografic al audienţei, mediul din care vin.
Este foarte importantă relaţia cu orice clienţi. Doar aşa poţi spera că vei îmbunătăţi rata de conversie şi vei creşte vânzările. Plus că vei dezvolta produsele şi serviciile oferite mai uşor.
Găseşte o idee de business potrivită şi alege produsele. Testează ideea, vezi cum este primită, foloseşte-te de social media şi de alte canale pentru promovarea ei. Ideea trebuie să fie originală, sau măcar abordarea ei să fie originală, pentru a te diferenţia de concurenţă.
Gândeşte-te şi la logistică, la cum vei stoca şi vei livra produsele, în aşa fel încât clienţii să fie mulţumiţi şi să nu depună niciun efort pentru a avea produsele şi serviciile tale.
Defineşte brandul şi tot ce ţine de branding. În această etapă de creare magazin online care să vândă vei contura modul în care clienţii vor vedea afacerea ta. Brandul te va ajuta să te diferenţiezi şi să ajungi rapid în mintea consumatorului, pe un loc fruntaş în topul preferinţelor.
Brandingul este mai complex şi nu se reduce doar la un logo şi un slogan, o anumită cromatică, un design. Numele afacerii, valorile şi misiunea, un logo adaptat valorilor şi identităţii brandului, toate vor face parte din branding şi definirea brandului. Ai grijă să foloseşti doar fotografii de calitate, un design profesionist şi toate elementele să fie în acord cu ceea ce reprezintă afacerea ta.
Platforma de e-commerce şi implementarea caracteristicilor site-ului, personalizarea
Alege cu atenţie platforma de e-commerce. Ai multe variante pe piaţă, dar cele mai populare, care îţi pot aduce şi vânzările dorite, ar fi Squarespace, Shopify, Adobe Magento sau WooCommerce. Ca să faci şi alegerile corecte în privinţa platformelor e-commerce te vei gândi la câte produse vei vinde, ce caracteristici cauţi la platforme, ce instrumente ai nevoie, ce fel de mentenanță vei avea, ce opţiuni cauţi, ce buget ai disponibil pentru ele.
Crearea efectivă a magazinului online profitabil. Este următoarea etapă pe care o vei avea de bifat. Îţi faci cont pe platforma aleasă, alegi teme, şabloane, personalizezi setări, după care adaugi numele afacerii, logo, elementele grafice este bine să fie realizate de un profesionist cu experienţă.
Mai departe se vor personaliza paginile magazinului online, secţiunile clasice, Contact, Despre noi, se va adăuga povestea brandului, misiune şi valori, orice alte detalii care pot atrage clienţii. După pagini se personalizează şi paginile de produs, se adaugă descrieri, imagini, preţuri, prezentările produselor vor fi clare, concise, vor evidenţia ce este important de ştiut pentru clienţi. Navigarea pe site trebuie să fie intuitivă, să existe categorii şi subcategorii, etichetare corectă.
La final se setează opţiunile de plată, de la carduri la PayPal, Apple Pay, Google Pay, dar şi variantele de livrare a produselor comandate. Este recomandat să prezinţi clar metodele de livrare, costuri, politici aplicabile – transparenţa este cuvântul de ordine aici. Nu uita de taxe şi de descrierea lor succintă, pentru a evita orice fel de discuţii ulterioare.
Optimizarea şi lansarea magazinului online, plus promovarea
Optimizarea magazinului online. Dacă vrei să vinzi bine şi să ai clienţi care vin la tine să îşi facă diverse cumpărături vei investi şi în optimizare. Site-ul trebuie să fie uşor de găsit, deci ai nevoie de titluri clare pentru pagini, scrise şi pentru oameni, şi pentru motoare de căutare, de cuvinte cheie amplasate strategic, corect, fără spam, de imagini şi descrieri ale imaginilor cât mai clare, de descrieri Meta completate, adaptate, personalizate pentru fiecare pagină.
Conţinutul trebuie organizat cât mai bine, trebuie să existe headings, secţiuni, textele să fie uşor de parcurs şi de vizualizat rapid. Aşa ai vizibilitate mai bună în online şi un site accesibil pentru orice potenţiali vizitatori, clienţi. Nu uita de optimizarea pentru mobil, de acolo vin, probabil, cei mai mulţi clienţi.
Lansarea magazinului online şi promovarea. Nu este suficient să ai un magazin online creat de la zero care este funcţional şi arată bine ca să ai şi vânzări bune. Contează foarte mult şi lansarea să şi promovarea. Odată cu lansarea poţi să vezi cum funcţionează lucrurile şi să mai faci ajustări legate de design, setări, de descrierile produselor ca să te asiguri că ai profitabilitatea dorită. Toate modificările făcute se vor baza pe interacţiunile cu ai tăi clienţi.
Promovarea este mai simplu de realizat astăzi, ai suficiente canale pentru a ajunge la clienţi, social media fiind recomandată de fiecare dată, mai ales după lansare – se poate adăuga şi e-marketing-ul.